Monday 5 July 2010

my top ten list for the wiken!

Watikah hari ini adalah...

Hari ni, aku adalah gemuk.  Buncit.  Disalah tafsir.  Salah tau engkorang ni.  Meh sini.  Bagi aku korek bijik mata tu sikit.  Jadi macam Kassim Selamat.  Tapi kang.  Aku takde keje lain pulak.  Nak kena tolak you all away.  Ye lah.  Kenot see, have to raba kan?

Idung aku ni tersombat.  Ni saja la nak bagi tau.  Sedang-sedang tu, secangkir kopi.  Cecewah cecewah...  Ayat...  Macang ai eng steying in de seng neberhuk wik em nasing.  Haha. 

Over the wiken:

ONE/  Went to One Utama.  Bagai nak rak okeh.  Mata pun memang sepatutnya kena cucuk ngan garpu.  Gilo ko...  Sale sana!  Sale sini!  Sale kat depan tu!  Sale kat depan mata!  Sebab lama gila tak shopping, tak sampai shopping mall, habis dari hujung ni ke hujung nun berjalan.  Macam orang tak penah sampai shopping mall la, pendek citer. 

Then going home time, Encik Black went back to the car first.  Aku pergi bayar parking.  When I got to him, he tells me that mentara he got to the car, all 4 windows dah ke bawah.  Then he tengok, tempat masuk kunci sudah mishandling sikit.  Then when we got home, kenot lock the car at all. 

I remember someone was telling me that our car model tu susah sikit nak hijack because the lock inside the door is a certain degree off that makes it so susah to bukak.  And since all 4 windows were down, I think that it's on auto mode safety feature for any cases yang ada budak dalam kereta; so auto terbukak window so at least they can be saved whilst everything else terkunci.

So sekarang ni kereta sedang dihantar repair...

TWO/  Dedalam menengok-nengok barang...  Aku rasa kan, kalo pun ada garpu tercucuk dalam bijik mata aku pun aku masih sempat lagi nak nengok barang.  Haha.  Have this in your imagination, aku berpakaian shirt, jeans, tumit tinggi, henbeg di sisi, tangan mencapai baju off the rack with me so hard trying to SEE dengan garpu dalam mata sambil darah meleleh-leleh off my face.  Haha.  Rumit betul la!

So I tried this pair of baju.  The colours I took were blue and pink.  I tried on blue.  But I took the pink.  So lalalala pagi ni nak pakai la sekali...  Kenapa lengan aku ni sendaaaaaaat pulak...  Dah la perut memang dah Sungai Sendat...  Dan dan belek balik tengok saiz tu dengan perasaan tidak puas hati.  Laki pun dah gelakkan akak ni ha.  Dia kata macam, "Inkredible Hak."  Cis.  But he says it looks alright je.  So terimalah ia sebagai BAJU UNTUK KURUUUUSSSS... [pensan].

TIGA/  Sebab ada baju pink hari ni, dapat la pulak finally put on the flats I got myself a couple of months ago...  He he.  Ye.  Suka la!

EMPAT/  Tak boleh la aku nak menabung ke bank hari ni.  I think I should have to consider courier je la menatang tu.  Karang lagi lambat, diorang serve I notice pulak.  Bila dah serve notice, memang rasa nak hempuk-hempuk je diorang dengan phone tu.

FIVE/  Aku telah discover the things that I don't want to be when I grow much older.  Insya-Allah aku dijauhi darinya.

SIX/  Macam boring je.  Tak berkereta for a few days [anggaran la] bermaksud aku akan rengsa.  Pijar.  Takmo pikir.  Tapi terasa.  Terasa nak lempang sambadi sambadi laik kyu...  Sambadi sambadi laik kyu...

SEVEN/  Oh lupa:

Friday
LL beranak girl.

Saturday
Anak Miss Xi si YY tu masuk la spital.  Sompuik.  Penat.  Aku tau.  Rengsa.  Jiwa kacau.  Lelagi bila kondisyen tempat keje macam gamps kat tempat dia tu.  Dia pun dah macam kerja kat mortuary.  Tengok body-body arwahs tu dah sampai tanpa perasaan.  On top of that, kena lagi tai-chi kerja kat dia last minit.  Pastu tukang tai-chi tu kata Miss Xi yang is berry berry de laizi.  Ye.  Aku pun rasa macam nak untutkan je tukang tai-chi tu.  Bukan ko sorang ye... 

Sunday
Takde sapa yang aku kenal beranak atau pun diadmitkan ke hospital pada hari tersebut.  Elok la.  Beranak hari Sunday ni memang la rasa nak hempuk minah yang keluarkan bill hospital tu.  Tak pasal kan?  Ye lah.  Kan hari Ahad tu cuti umum yang sesangatlah public holiday...  Semua kena bayar double macam register kat klinik 24-jam lepas pukul 12 malam.  Ko yang tak sihat tu pun boleh tetiba terus sihat sebab nak je gi balik bilik dokter sebab nak hempuk dia.  Lepas tu nak hempuk nurse dia.  Dah lah nak bagi ubat pun letak muka toya-toya.  Hah.  Hambek ko.

LAPAN/  Few months back sempat saiko Ayahanda beta untuk mendapatkan harga urusniaga yang terbaik.  Sekali semalam dia sebut, "Ko belum habis bayar lagi ya...  Ko ingat aku lupa ya...  Aku ingat ni.  Aku belum nyanyuk."  Tetiba aku pulak terasa nyanyuk.  Ye lah.  Dalam hati going, "Eh, ye ke?  Bila pulak kejadian ini berlaku?  Uiks?  Opocot!" 

NINE/  Teringat pulak aku kat old officemate.  Dah dekat 6 tahun kut tak jumpa dia.  Nama dia spesel.  Orang panggil dia Nine.  Nak tau yang paling bess?  Earlier this year, he called me out of no where.  He said he got my number from application to his kompeni for facility.  Bess tak?  Abis tu, bini dia tu, is bestfriends with a cousins wife.  Dan mereka-mereka sekarang hidup berjiran menjadi Sabahans.  Bagus jugak.  First thing I asked was, "Wah.  Bagus la Nine.  So confirm application ni approved kan??!"  Dasar betul la kan.  Haha.

TEN/  Yang nombor ni, teringat pulak at that Japanese Game Show...  OMG mamat tu punya la struggle nak sebut nombor omputeh. ONE HUNDRED menjadik...  = Ten ten ten ten ten ten... ten ten ten.  He was seriously struggling to count dah berapa ten dia sebut and if it's already equivelent to ten times! 


I pun try gak nak adjust kasik muat ngam2 tapi tak boleh.  Bukan tak boleh la.  Sebenarnya aku ni yang bangang.  Dah namanya pun buto IT...

Dah adjust.  Aku tidak bangang IT rupanya.
Okei okei lah! 

Daaaa....

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...