Monday 24 May 2010

aku telah dipaksa menjadi gemuk dan sadis pada hari ini

Watikah hari ini adalah...

Hari ini aku adalah gemuk.  Aku overeat over the weekend.  Adalah sangat.  Bukan saja sorang.  Malahan ramai yang telah bertanya samaada aku berisi.  Ye.  Memang aku berisi.  Aku berisi najis.  Haha.  Yang pasti, aku bangun pagi ini dengan penuh berasa mengah.  Mungkin it's nearing that time of the month though I feel macam awal pulak ke...  Entah.  Hilang arah.  Sikit je.

Nak makan.  Suka makan.  Enjoy makan. 
Tapi bila dah cengginik...  Stress tu...  Kena gak makan.

There are times when you go, "Alamaaaak...  Kena pergi ke..." bila teringat ada majlis itu ini di hari kejadian or last minute you get a call yang kata, "Singgah datang kenduri so and so..."  But in solace, I tell myself yang murah rezeki kitorang sebab ramai yang berbesar hati nak bagi kita share their happiness and bagi kita makan.  Betul kan?  Murah rezeki walau dekat atau jauh tempat yang we have to travel for it. 

So disebabkan hujung minggu baru ni adalah minggu makan...  This, the overeating, seriously, the worst I feel throughout these few months.  I hope there is an explanation for it.


Foto[sintesis] ketika aku menghadap mekanan.  Haha.
Tu la sebabnya Encik Black selalu je tenung-tenung.
Pandang-pandang.  Senyum-senyum.
Walau... kurang pun efek pada bini dia.  Sebenarnya.  Haha.
Tu lagi laaa kesian.
Kesiyaaan Encik Black.

Then tetiba baru teringat.  I received a text from my sister this morning.  A good friend of hers, Erin, passed away this morning to cancer.  Leukemia if I'm not mistaken.  Met arwah a few times, before she fell ill.  We met when so happen she was in Mothercare and it was on crazy sale and we had the card that would give further discount to purchases.  Arwah tumpang diskaun tu.  :)  Her son, I think dalam baya Abang Ngah je.  Kesian anak dia.  Inalillah.

~ Al-Fatihah ~

Truthfully, I don't know how to deal by being sympathetic because if I do, I get overwhelmed and go off into different directions for berhari-hari sampai orang naik jemu dengan my mood swing tu.  The other way is not to be involved and be sakai strong.  You know what I mean or not?  Tak emotional langsung sampai bila orang cakap pun, aku tiada emosi dan tetap orang pun akan naik jemu dengan aku sebab tiada perasaan begitu yang merek perlukan untuk meng-wollow-kan diri mereka itu.

So how do I do this?  For now aku telah membuat pilihan.  Aku akan menjadi strong [sebab aku kan Wonder Woman...] tahap gaban dewata untuk kekanda gue tu.  MUAHHAHAHHAH... [gelak cam puaka tak sadar diri]. 

Sometimes you've just go to be it in order to save the world...
Ceh.  Call me Wonder Poyoness.
Haha.  Full of self-denial...  Ada lah!

Uh.  Adakah aku sadis?  In the end pun biasanya aku akan beat myself up being judgemental against myself [memang gila sebab sukarela menghakimi diri sendiri] kerana kekurangan perasaan sympathetic itu.  So...  Begitu je lah kut.  Dowan la nak self-analyze dulu lah...  Nanti akak tired. 

Hah!

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...