Wednesday 26 May 2010

menatang jurassic porak itu telah menggegarkanku pepagi buto nih

Watikah hari ini adalah...

Pagi ini aku telah dikejutkan dengan seekor cicak sebesar highlighter sedang bertenggek di dalam sinki pantry yang menyebabkan aku tetiba kejung, seram sejuk, berpeluh mendadak secara tiba-tiba, membuka pintu pantry kembali seraya berteriak, "Help.  Help.  Help." 
 
HOUSE GECKO
Ko tengok.  Dia tenung gua beb.  Dia tenung gua cenggitu beb.
Tinggal nak lompat dan jilat kepala gua je.
[Shiver]

Buduh punya cicak. Dah tau time's up, ko blah je la.  Kan dah time orang masuk keje.

Nasib baik ada seorang adiwira datang menyelamatkanku yang masih kejung di situ.  Dia pun menarik panjang hand tissue roll, merenyuk menjadi beberapa lapik, mengangkat menatang yang masih menggeletik itu dan mencampakkannya ke luar tingkap.

Oh.  Adiwiraku.

Tapi lepas tu aku dah tak nampak dia di tempat dia yang berada betul-betul di hadapan pintu pantry tu.  Aku rasa sambil-sambil dia mencuci tangan tu, mungkin perasaan menggeletik itu akan stay with him for the rest of the day, so dia pun muntah sikit kot?? 

Haha.  Tak guna punya pompuan.  Dah lah orang selamatkan dia.  Nak buat spekulasi pulak pasal penyelamat keadaan dia tu.  Ceh.  Tak kenang diuntung.  Ek?  Haha.

But what ever it is, cicak yang dok dalam sinki tu is brown yang biasa ada kat dalam rumah tu.  The previous one yang dok tunggu nak terkojot my heart a month ago was this one...

GEKKONINAE GEKKO
Seriyes farking sheet tak?  Besau dia ada la besau highlighter.
Macam spesis Jurassic Porak je. 

Gila tak?  Memang aku jam tu takut je tetiba dia membesar setelah dicampak ke luar tingkap macam Inkredibelhak dan kembali ambik gua, dok atas lap dia sambil-sambil dia jilat kepala gua. 

[Shiver] 

OH.  TIDAK!  Tolong.  I did not just do that to myself. 

Buduh punya pompuan.  [tepuk dahi]  [gosok dada] 

Tak pasal, kejang leher aku ni pepagi buta.  Brrrrr...

Okaylah.  [ehem ehem]  Time to prep up sebab Boss dah masuk.

Macam mana pun, Alhamdulillah, bersyukur ke atas gelas-gelas dan cawan-cawan yang berjaya aku bersihkan setelah cicak plain brown besau highlighter itu telah diremovekan oleh adiwira terpilih hari ni. 

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...