Tuesday 6 April 2010

Lee Kum Kee: Sauce for Lemon Chicken

Jam menunjukkan waktu sudah 4:00 lebih.  Apa la yang aku nak masak hari ni ya?  Option yang ada adalah...  Ayam.  Ayam.  Dan ayam.  Ish.  Grrr.

Aku jugak agak geram sebab every time sampai kat kedai, for sure aku akan cuba carik this product by Lee Kum Kee.  It's an instant sauce for lemon chicken yang mana I'm so grateful for.  Itu pun kalau la tak lama Ayu dok termenung kat depan gondola supermarket a few months back, takde le jugak aku nak perasan menatang ni.  Ye lah.  Gua punya shopping for sure kalau masuk Supermarket Sweep boleh jadi juara bertahan selama beberapa minggu berturut-turut.  Tak tipu punya. 

Lee Kum Kee's Sauce for Lemon Chicken

Tetapi, adakah sebab asik tak jumpa je bermakna engkorang semua telah membeli secara pukal dan distorkan di rumah masing-masing untuk menaikkan harga pasaran bagi orang-orang desparado seperti aku ni?  Engkorang ni memang tak baik.  Aku cuma ada dalam tangan sekarang ni RM1.80.  Nah.  Hambik la dulu sebagai deposit.  Aku nak 10 peket.  Tengs.

Having this helped to diversify sikit my cooking options yang kalau tak ayam perap goreng, dia jadi ayam kicap, kalau tak goreng kunyit je, dan itulah saja sebab kalau masak podeh kang aku jugak yang kena balik.  Ye lah.  Bebudak tu kan kenot go tak leh gi with kepedasan yang Mak dia sampai rasa, "Oh. Pedas la pulak", sebab memang level Mak diorang tu level Dewi la kata orang.  Ia juga dikenali sebagai segan-segan ayam.  Ha ha.

They've got the instruction kat belakang on how to goreng your chicken, what part, apa yang perlu untuk penggorengan tersebut.  Penjelasan dia jelas and it doesn't take long to prepare.  I mean, I have tried cooking it secara manual dan ia adalah telah memotong a lot of the hectic steps to getting it ready. 

My recommendation:  Harus cuba.

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...