Tuesday 27 April 2010

makan... makan lagi!

Tadi I was so hunger.  Hungry yang luar kawalan punya.  So turun la gi kantin.  Sekali tengok lauk tengahari dah mula keluar.  Gua tengok itu asam pedas gua dah gigil.  Ikan goreng berlada.  Isk.  Apa lagi...  Terus I went to irritate Siti untuk cepatlah keluarkan nasik putih tu.....  Cepat la Siti...  Cepat...  Dengan cepat jugak aku nyeluk mekanan tersebut.


Nasik yang memula ingatkan a bit much tapi rupanya tak cukup...

I had asam pedas, ayam masak ala ala rondang and some sayur kacang masak dengan lala.  Bessss...  To keep it healthy, I had plain water.  Hik hik.  Healthy la tu.  Kunun... 

 
Stress tak tengok betapa terernya akak makan? 
Apa?  Stress??  Kalau stress kena makan tu...


So habes la mekanan tu and I went to cuci tangan.  Sedang-sedang berjalan tu terserempak pulak (mode terkejut la kunun... ek?) dengan eskem.  Lalu dengan pantas aku tarik sebatang.  Dengan pantas ia masuk ke dalam mulut... Uish.  Aku ni memang pandai makan la kan.  Ha ha.  [Geleng geleng geleng.  Encik Black lagi la...  Speechless.  Haha.]


 Habis madu sepah dibuang.  Eskem yang hanya tinggal kenangan.

Bila orang tegur, hati terusik.  Bila orang tenung, hati perasan.  Jadi pagi tadi sebelum orang menguji minda kesabaran, aku dah awal-awal posting status dalam FB.  [Apa aku tulih ek?]  Jap.  Oh yeah... 

'HULK.  CALL ME HULK.  INCREDIBLE HULK.'

Maka fahamilah mengapa...  Ish ish ish.


 
Aku pun kenkadang tak paham. 
Mungkin jugak sebenarnya sangat paham...  Sebab lagi selalu buat-buat tak paham.
This is called self-denial.  Haha.

Habes tu bila orang tenung... marah... pulak... Kerek betul minah ni ek? 

Oleh sebab itu, aku akan terpaksa duduk, berlari, melompat setempat dengan cara membalancekan punggung di atas kerusi opis ni saja agar orang lain tidak terus buta, muntah atau pun terkena jangkitan kuman akibat terlihat kelibat aku ni.

Maafkanlah.

Nukilan seorang insan yang tidak bersalah.

Amin. 



No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...