Tuesday 8 June 2010

kuiz betapa sengalnya anda

Watikah hari ini adalah...

Aku mengantuk.  Sikit sengal.  Alah.  Aku ni.  Hari-hari lah sengal.  Bukannya tak penah amik kuiz 'BETAPA SENGALNYA ANDA' tu.  Bukannya tak tau hasil kuiz itu kita semua telah mendapat tau aku adalah Super Sengal.  Haha.  Masa dapat result tu pun sebenarnya tak sure.  Aku nak nanges atau nak ketawa.  Terus...  CONFIRM aku super sengal.  Haha.  Buduh kan? 

When I woke up pagi tadi, sempat aku masak kuey teow goreng sedap.  Amboi.  Puji diri sendiri nampak?  Well.  Nampak ke?  Haha.  Bluek.  Memang sedap.  Rugi engkorang takde. 

So.  Projek untuk mempernyahkotakkan tidak berlaku langsung.  Semalam I was rushing for letters. 

Taken off the web.  Thanks [HERE]
The letters that I tried so hard for the day before.

Biasa.  Mengonfiuskan diri dengan berapa copy aku nak kena buat, nak hantar cemana etc lah.  Pikir-pikir semalam, ah, kalo aku hantar kurier je kan senang?  Dengan rajin dan rasa berbesar hati, aku pun mengombah bahan kurier yang jarang sangat pakai tu.  Siap carik typewriter ni.  Bersungguh-sungguh.  Sekali bila aku sampai je kat bawah dengan keadaan berkejaran, jawapan ini telah aku terima dengan perasaan...  apakah...

"Kurier dah datang dan pergi pukul 3.30 tadi kak", katanya.  Tergamam aku di situ dalam berkeadaan mengah. 

"Huh?"
"Diorang dah datang dah"
"Huh?"
"Diorang dah pergi dah"
"Huh?"

Macam bangang.  Ye lah.  Dah namanya pun terbangang.  Apa kes datang dan pergi pukul 3.30petang?  Dokumen menatang apa nak siap cepat macam tu?  Bukan biasanya paling awal pun dalam 4.30petang ke?  Betul kan?

Jadi kenalah buat form lain sebab nak kena soh brader despatch tu hantar ke destination hari jugak kena sampai.  Form lagi.  Tapi tak pe.  Sebab itu guna Microsoft Word je.

Macam mana pun, sempat aku bukak satu file semalam.  So at least got la jugak progress.  Not so bad.  Tapi yang pasal file ni pun ada citer gak. 

When I came in, aku menagih folder dari department lain.  I got one that I really liked.  It's a plastic folder about 1.5" tebal berciri 2 ring that would be so good for reviewing documents.  Just nice.  Perfect.  Tapi untuk aku mendapatkan nama menatang tu dari Peminjam punya la is terribly lama.  Finally aku mintak tolong Purchaser source out nama file tu.  Purchaser kata one file is RM8.50, yang telah membuatkan aku berasa rengsa, amat terkejut dan nak kensel niat membeli, tapi rasa gak degil sebab nak jugak.  Tak puas hati beb.  Gua dah berbulan tunggu file yang tu.

Then Peminjam kata, kenot be that expensive.  Dia pun korek apa ke nama menatang yang telah diorder [kan senang...] tu and katanya dia order Coloured Files.  Maka, aku dengan konpidennya letak la order untuk perkara tersebut.  Harga pun lebih kurang normal files yang putih tu.  So, kira okei la kan. 

Tapi, ha..  Sekali sampai...  Ko tau tak ABBA file?  Yang dedulu kita selalu guna masa tusyen ngan Cikgu Adam tu?  Ha'ah.  Macam la ko kenal Cikgu Adam tu sapa kan?  Haha.  The one that came to me was the 3" ABBA hard file tu.  In YELLOW.  Not the normal black marble tu.  It came in YELLOW.  Yellow Maybank tu. 

Plastic 1.5" 2 ring = Hard 3" 2 ring Kaler Kuning Maybank.

Ko nampak tak beza?  Beza.  Memang berbeza!

Ye.  Tak pasal aku glamer kat opis ni sebab stationery aku adalah sangat berbeza dari orang lain.  You know la that feeling kan?

Haha.  Tau takpe.

Okaylah.  Finish my one small mug of kofi.  I'll be needing one more.  Later.  Maybe...  Hmm.  Teringat pulak kat Oldtown White Coffee yang Encik Black telah mengintroduce me to semalam.  Terasa-rasa pulak kat tekak ni. 

Tak ke bess tu rupanya?

Nak gi tapi takde kaki pulak.  Entah.  Tengok le cemana.

See you telaterlater...

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...