Tuesday 8 June 2010

bila best time nak training budak kecik buat chores?

Watikah hari ini adalah...

When's the best time to train children to do chores? Aku tatau la.

Hari ni I was chatting with a friend then aku pun sebut that I was thinking of bila aku nak train anak aku belajar goreng telur. Maybe when he's 9. Tahun depan baru belajar cuci kasut sendiri dan kapur sebab sekarang ni masih lagi kuat main sabun dalam bilik air. Haha. Seriyes. Habis sabun Mak kao tala ye?

Last wiken, berdua beradik. Berejam dalam bilik air. Mak bapak diorang dah tak kosa dah. Lantak le engkorang. Sampai tiba masa, datang mengadu lepas keluar bilik air tu. Dia kata kulit dia dah 'tak sihat'. Mana idak nyer? Penuh tangan tu kecut - lebih kecut dari kismis ye - sampai badan pun naik berkedut! Anak aku yang tinted tu sampai putih melepak jadinya. Nasib baik aku boleh konfim dia tak mandi guna sabun cuci baju!
 
Taken off the web.  Thanks [HERE].
Jangan salah faham.  Budak ni BUKAN anak aku.

Ni sekarang ni pun dah start basic training la.  Dah lepas makan, angkat pinggan sendiri letak kat dapur.  Si sulung tu pun oredi clever.  Sampaikan sometimes dia pura-pura lupa nak angkat la bila Mak dah templak.  Ei.  Mak dia garang ke?  Tak.  Mak dia adalah Mak dia.  Boring?  Haha.  Biarkan.  Ada kala jugak dia punya clever sampai tetiba periuk tu pun dia nak cucikan.  Dah namanya pun suka main air dengan sabun kan? 

Entah lah.  I suppose in due course I will know when and what to do about it.  As for now, it's time to leave the office yang dalam berkeadaan sakit mata dan dada sebab I have to return to this condition again tomorrow - and still  have to sort these things out.  That 's the thing.  Cumanya this one two days ni everyone's scrambling to proceed with their claims yang bagi aku tak complete sebab takde support documentation.  Tak lah semua.  Tapi mengikut caranya yang aku pickup, kena gak scan sebab kang lagi keje pada aku nak kena rotate tendang keluar dan masuk balik berkali-kali. 

Okay.  Harus pulang.  Marilah pulang sekarang.  Dan, sorilah Boss.  Ni esok punya citer la ek.

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...