Wednesday 23 June 2010

are you kiut?

Watikah hari ini adalah...

My conversation with Anak Kedua pagi tadi.

Mata tu, bigger than mine. 
Mouth so tiny, nak makan nasik will take sejam! 
Tapi dia jadik laju sikit kalau makan tu...
...sambil bersebelahan dengan rotan.

Aku:  El-lee-yoooosh... 

Abang Ngah: Yes, Mak? 

Aku:  Are you kiut?

Abang Ngah:  Yes [angguk angguk angguk] pause [geleng geleng geleng] No. [geleng geleng geleng] You.  Adik Inez.  Nenek.  And Nenek Mah is kiut.  

Aku nak tergelak dah at this point.  Dia ingat ke tak Nenek Mah tu yang mana satu?  Ikut sedap sebut je budak kecik ni ye.

Aku:  Me, Adik Inez, Nenek and Nenek Mah is kiut?

Abang Ngah: Yesss...

Aku:  You mean, you are not kiut?

Abang Ngah: [senyum sambil angguk angguk angguk] Yeeess...  [pause] Mak, Mak, Mak.  I lav Adik Inez.  And I lav Abang Ammar.  And I lash [LAV dah jadi LASH sebab nak laju] Papa.  And I lash you.

Aku:  You love us all, all, everybody? 

Abang Ngah: [angguk angguk angguk]

Aku:  Aw...  That's so nice of you bekos you love everyone.

I pulled him for a hug.  He returned my hug sambil tepuk-tepuk belakang Mak dia.

Tu la dia.  Bila orang kata dia macam Pakcik, he wants to angry me pulak. :)

Hehe.  Pakcik yang kiut!



2 comments:

seldom break said...

the bottom line is u want to emphesize how cute u r, izzit? okay la nad..aku kasik markah kesian..haha

Nadia.Is.Cute said...

Haha. Sebab Mak dia kiut la dapat melahirkan generasi yang kiut-kiut belaka. Tengs!

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...