Monday 21 June 2010

auto divert call gone wrong [sampai kan aku pun gone wrong!]

Watikah hari ini adalah...

Aiyembek.

Tadi I called one colleague.  Pompuan.  Melayu.  It kept on ringing and I let it ring habis.  Tiba-tiba ada kedengaran suara.  Asing.  Lelaki.  India.

"Hell-low?"

Terpegun jap.  Lost.  Apakah?  Sempat tengok balik ext number. 

"Hell-low?"

Terus tarik ganggang. 

"Hello, sorry.  I'm looking for THIS POMPUAN MELAYU."

Terpinga la gamaknya lelaki ini. 

"Sorr-ree.  Youv gotdta wronng numberrr."

Aku lagi konpius.  Sebab aku tengok nama mamat tu tak ada kena mengena langsung dengan orang yang aku kol tu.  Aku kol ke bahagian Kewangan.  Yang ngangkat nyer Boss di bahagian Penyelidikan.  Gempak siut.  Haha.  Aku gelak je la secara rambang.  Of kos I did that lepas talian tu putus kalau tak kang for sure jadi cerita Tamil bersiri.  Wat?  Wat am I traiying tu sey?  Entah.  Aku pun tatau relevensi.  Haha. 

Tapi cuba engkorang pikir, entah berapa banyak kali la kut dia kena soal jawab pasal benda tak kena mengena ngan dia?  Aku ni internal.  Yang kes external party call? 

Bagi yang perihatin, aku dah advise pun jabatan berkenaan talipon ni about this.  Tengs for your concern.  <---  Ayat tak boleh blah.  Haha.  Ala.  Boleh la.  [Ye.  Aku sedar korang pun berkata-kata dalam hati, "Patut aku pedulik ke?"]


Taken off the web.  Thanks [HERE]
Siapa teringat menatang ni?  Dulu ni phone idaman ni beb...
Phone nak guna mentara bergolek on the bed.
Borak gossip ngan bessfren...
With a shirt on and its ends tied in a
knot around the waist.
This was 1980s.  Anything's possible.
ALF and VIKI survived!!!

Hahah.  Layan.  Dah.  Aku sedang sakit kepala.

Aku nak marah dengan itu habuk.  Ni pun tadi baru je sorting syilling.  Main habuk lagi.  Berkerak dah terasa tekak ni. Tapi itu syilling kena sorting.  Keje part time ngan Bank Negara.  Nak duit tak?  Jom, join.  Ikut menatang yang dok kata kalo login FB boleh dapat duit tu.  Jap lagi nak turun.  Nak amik gambar depan keta mewah Boss jap.  Amik sekaligus ngan keta MD tu.  Ha...  Gila masyuk tu.  Sekali DUA BIJIK KETA MEWAH aku dapat beli tanpa bekerja...  Aku lagi hebat dari mereka.  Jap lagi upload dalam FB.  

Sudah-sudah ler tu nak ngajak.  Itu lagi la ayat yang tak boleh blah.  Sebab tak blah balik pulang go home pun.  Sakit mata untut hati aku nengok nya.  Jiwa bukan lagi jiwa raga.  Itu dah jadi jiwa trolley.  Tau.  Trolley kat Giant.  BESSAAARRR punya!

Yang lagi satu lagi bess.  Dok posting dalam Inbox FB.  Mari jamming kat studio entah kat mana entah.  Apa?  Ko tengok gambar aku ada rupa boleh goreng gitar ke?  Lagi, gambus ko ingat boleh?  Takat gitar yang ada nombor kaler-kaler tu je aku lulus.  Mari jamming kat studio promosi hebat studio ko tu dengan gitar plastik bunyik piano ada nombor kaler-kaler tu.  Berapa banyak ko leh supply?  Buat CD blei?  Aku mau promote kat Usher.  Mana tau dia leh jatuh cinta pada aku ni buat kali ke-dua. 

Ni lagi sekor.  Sapa lak ni mekak kat tengah opis ni.  Adakah aku harus nunggu tetiba ada dinding kaca to pecah?  Kuat gila k.  Len kali tak payah guna mic.  Trade-in je PA system tu.  Belikan semorang air kotak Bonus.  Kita panggil je orang tu tolong bagi speech.  Satu opis boleh dengar.  Tunggu bagi transcript je. 

Oih.  Bitchy ke aku ni sekarang?  Haha.  Entah.  Takpe.  Marilah je tengok apa je yang aku dah buat hari ni.

ONE/  Minum kofi.  <--- Gila kalo aku tak minum.  That would be like Lindsay tanpa alkohol.  Haha

TWO/  Hantor budak gi skolah.  <--- Gila beb.  Gua nak tersedan tadi.  Tutup je pintu keta sesampai sekolah, bunyik berring.

THREE/  Pi hantor seluar pi repair.  <--- Sekali tengok sluor aku tu bukannya lagi terbelah.  Dah sampai haus nak reput dah kainnya kat jubor montot situ.  Aiseymen.  [pause]  Oh.  Bukan aiseymen la.  Ini Alhamdulillah sebab gua dapat la merasa sluor barooooo...  YEEHAW!

FOUR/  Sorting syilling.  <--- Unfortunately budak kantin kata syilling dia dah banyak.  Siap soh aku simpan for next change.  Hmmm.  Ye lah.

FIVE/  Kena hantor dry cleaning on the way back nanti.

SIX/  Kena ambek budak balik sekolah.

SEVEN/  Eh eh.  Budak got tusyen or not ha today?  [Calling Kekanda]  Hmm.  I think it's on kut.  

Aiseymen.  Gua lupa tusyen lor.  So?  Aku kena settle lagi la petang ni berterusan?  Dah tu, sapa nak settle kan, kan...

Woo hoo!

[Pensan]

Sila jangan sedarkanku dari pensanku itu.  <---  Boleh pakai ke ayat ni?  Motip?  Haha. 

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...