Monday 21 June 2010

Meraban la. Apa lagi.

I should be sleeping at this time but I'm having the I'm-the-pyscho-bitch time right now. Well actually, tidak la. Just rengsa. Penat membelahak. Angin gua bertapuk beb. And I think it has been there for like... Berbulan? Tu sebab badan I kiut walau pun babat. Haha. Lama tak dengar perkataan babat tu. Hamid je yang boleh synchronize dengan perkataan babat tu.

The kids are asleep. Dan aku sedang sakit pinggang. Dah berapa hari ni... Kalau dah 3 kali half body for cesarean, I guess it's inevitable la kan. Cakap banyak je kan aku ni? Baring pun tah hapa pesen sekarang ni. Sendiri mau ingat la kan.

So esok is keje. Apa la nak buat esok ye... Keje... Buat kopi. Pegi laundry. Repair seluar. Haha. Best tak list pekerjaan I tu? Entah mana nak settle semua tu. Berangan nak buat time lunch hour pulak tu?! Apakah...

Sekarang dah pukul berapa pun aku tak tau. Dengan asik berpeluh je. I suppose the hot weather is making a comeback eh? Ye kut. I keep stinging my eyes dengan peluh masin tu.

Oh. Itu Cik Adik twisted my glasses and popped the glass straight out of the frame. I should've taken a photo la kan. So I went berapa hari ni glassesless <--- perkataan ni wujud ke? At this point of time, harus ke pun aku pedulik? Tidak kan? Ye. Betul. Okei sambung... Atas kondisi tersebut, aku telah bermata rambang ke merata-rata tempat dan it surfaces one of the reasons why I prefer glasses than contacts.

Pertama/ My astig is higher so basically aku kena kaya gila, or gila, to actually maintain torrid lenses for moi. And anyway, only these recent years je baru diorang ada lenses for orang macam aku ni.

Kedua/ Mata gua sweet sixteen. Pemalu. Tu sebab dia suka bukak separuh je. Orang suka komen, "Mata you ni mata stim la..." "Are you okei bekos you look berry slipi, you know?" Eleh. Caring kunun. Bluek.

Fakta: Mata gua memang gitu beb. Lu jangan komen boleh tak? Sama macam ko tegur orang, "Kaki lu tak sama panjang beb," to someone with polio. Ko paham tak...

So over the wiken got party. Gua biasa kalo bikin mata, always hidden behind cimata wat... Termenang pulak Best Dressed. Sekali gua dengar statement beb... "Wah. Menang bess dress je terus.... (Something something dengan mata aku tu)" I was like.

One/ Lu nak citer apa ni beb?

Two/ Lu nak citer apa ni beb?

Okei. Mebe friendly statement la kan. Takpe lah. Ni pun friendly gak reminder kenkadang berfunny bone tu can be berry monkey not funny. I'm reminding myself that oso. [Isk. Apa punya reminder ni??]

Dah lah! Tido lagi baek!!
Sent via BlackBerry from Maxis

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...