Tuesday 1 June 2010

betul punya HARI INI DALAM SEJARAH... tak tipu punya.

Watikah hari ini adalah...

Semalam secara last minit aku telah berjumpa dengan White Child.  Love child kepada White Snake dan Sweet Child of Mine.  Haha.  Betul la tu.  Tak tipu punya.  Ni pun setelah berkali-kali asik tak jadi akibat kejadian-kejadian yang tidak diingini oleh keadaan sekeliling tanpa nestapa.  Haha.  Apakah. 

Dalam kekabutan ekspresi laman hati memasing, tetiba fokus teralih kepada satu sudut di luar kawasan yang terletak hanya dalam 3-4 meter dari kereta aku.  Tempat tu dikerumuni oleh pelbagai jenis orang dan usia sementara polis datang dan membawa tape kuning untuk menandakan crime scene. 

Wow. 

Ada jenazah di situ rupanya.  Belakang some firs ke pokok macam tu.  They covered the jenazah dengan paper or something like that.  Tak jauh pulak dari keta aku tuuuuu...  Let me rephrase.  Keta aku paling dekat dengan jenazah pulak tuuuu....  Dan atas sebab itu, keta aku diblock baeek punya oleh motor-motor dan trafik keta-keta yang terkesima mahupun curious oleh keadaan itu.


Taken off the web.  Thanks [HERE]
Nota: Bukan gambar kejadian.
Seriyes.  Tak tipu punya.

Ada pulak old school fren kat bawah tu.  Ingatkan mamat tu dah balik.  Rupanya tak balik-balik.  Mungkin juga kedai mamak tu adalah rumah kedua, ketiga dan keempatnya.  Haha.  Dia dok bratur jadi frontliner lagi.  Macam bagus.  Haha.  So mekak la kat dia.  Oh wait.  Dia mekak kat aku dulu. 

"Ko la!" 

"Lah.  Aku lak?" 

"Ye lah.  Memang ko lah." 

"Oit.  Tolong.  Keta aku tak berdosa."

Akak dah saspen sikit.  Keta aku kat sebelah je tu.  Membuatkan aku terpikir if I backed up into ANYONE masa aku parking tadi yang mana tidak berlaku.  Ish.  Pikir-pikir balik, nasib keta aku 3 digit je.  Kalo 4 for sure hari ni naik nombor menang juta juta punya!  Dan aku mungkin bengang sebab itu nombor plate aku so cam...  Ek eleh kan.  Duit tu kalo beli motor pun kang kena curik. 

But in the end we saw that was maybe was the standard procedure.  Memula marking crime scene.  Then came the ambulance to possibly mark the time or confirm the death.  Then eventually came the Black Maria.

Okay...  When this happened, jenazah sedang diangkat pada waktu azan dilaungkan.  Wow.  At the same time juga, aku sedang melangkah masuk ke dalam kereta.  Wow.  Berlagu-lagu ayat Kursi tuuuu aku baca dalam keta.  Lelagi rumah aku tu adalah jugak dalam hutan.  Maghrib pulak tu.  Tak nak la ada kejadian yang tidak diingini berlaku.

Tapi aku nampak kelibatnya masa peralihan ke dalam sarung zip putih to the stretcher sebelum naik ke dalam vehicle tu.  Mungkin masih baru kerana it was easy for them to place both hands on his stomach.  From the skin colour, mungkin arwah tu berketurunan India.

In the beginning I pikir teori yang entah-entah arwah tu nak melangkah but terjatuh dalam parit bekos it was raining pretty pretty hard a few hours earlier on.  Sebab dari tempat kitorang duduk tu, memang tak nampak sangat.  But bila scrutinized, takde nampak parit pun sebab the drains were covered.

But no matter what, the person has died.  I just harap that maybe family is identified and informed. 

And no matter what, seperti White Child kata masa memula bersua muka, ni betul punya Hari Ini Dalam Sejarah.  Dan sesungguhnya, semalam tu...  adalah...  Hari Ini Dalam Sejarah.

No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...