Thursday 24 June 2010

tema untuk blog hari ni adalah...



Watikah hari ini adalah...

Hari ni dah orang bertanya if I've updated my blog ke belum.  Haruskah aku berasa pressure?  Oh.  Tatau. 

Beginilah.  I've been questioning myself why I wrote in the first place.  Then I tried to dok diam-diam and try to hingat apa kebendenya yang I've written in my FB Notes.  Kat situ since all connections are friends and family, responses yang diterima adalah gila khinzir banyak, bertapuk dan super cepat <--- bunyik cam bas persiaran je ek?  Well, most of it are factual la kut.  Sambil berselingan dengan kadar mengarut yang tinggi.

Lama gak pikir.  I need to write balik about what's substantial.  About what's important for me.  About what's meaningful.  Bukan memkhinzirbuta macam sekarang.  Uish.  Ni la dia.  Dah mula nak buat perangai Virgo dia tu...  [Jeling]  Bluek.  Suka lah nak buat self-evaluation sendiri dengan standard tahap Ultraman Taro.  Bluek Bluek BLUEKKKK!!!

Taken off the web.  Thanks [HERE]
Aku pilih tahap Ultraman Taro sebab dia meng-HAIYAK kan
diri sendiri sampai stress sehinggakan keluar kaler bling bling kat dado tu
dan bergema suara background yang berkata:
"Beliau hanya tinggal selama 3 minit sebelum kuasanya habesssss..."

Okei.  Sudah-sudah la tu.  Bawak bertendang minah.  Tarik napas.  Lepas.  Tarik napas.  BELAHAK.  

Hari ni teruk gua belahak angin beb.  Seriyes.  Ni aku nak salahkan laki la ni.  Haha.  Sapa soh I urut habis tu tak bayar?  Singgit pun jadi la.  But he didn't...  Maleh la asik aku je kena bagi dia duit supaya dia bayar kat aku balik. 

Orang kalau jenis keluarkan angin ni, harus dibayar supaya angin jahat tu tak ikut dok dalam bodi.  You know...  Yang aku tau masa dok picit-picit dia tu memang gua tunggu taim nak tertumus ke lembah ZZZzzzZZZ.  So setelah penat berbunyik, aku pun mengundurkan diri dan titon.  It's just that the next thing I knew, it was 2 o'clock in the morning, and I woke up sebab back and pinggang aku sengal gila.  Ni jenis macam sengal nak beranak punya.  The backache.  Akak sampai terkonfius jap tu.  Anak akak semua bersusun kat atas katil tu.  Masih ada yang tertinggal extra kat dalam perut ni ke? 

Pi la carik minyak angin.  Yang jumpa cuma Vicks je.  Jadi lah.  But it didn't subside.  Korek ubat jumpa one muscle relaxant from the last marathon I ran.  Ish.  Salah makan kang muscle mana pulak dia relax kan nanti?  Hah.  Salah asuhan.  So nampak paracetamol, sauk dan telan.  Berguling la aku jap dok meng-EEERRKK, meng-BLOKH, dan bermacam-macam jenis bunyik lagi kat ujung katil tu.  I suppose my sounds takde dapat mengatasi any of their snorings kat dalam bilik tu.  Tu sebab sorang pun tak terjaga!  Nasib baik jugak sebab kalo tidak, for sure aku kena warning letter.  Then try baring, terus tido...  Alhamdulillah.  Tido!  Nikmat.

But still, pagi ni, my back is still sengal.  Then tadi pulak, nampak muka kakak cleaner Indon tu terus secara automatik aku mula balik belahak.  Apa kaitannya?  Entah.  Aku pun tatau.  Berejam jugak ni.  For sure, lama jugak nak kata how much I miss my Kak Min!  Nanti I make appointment with you okei, kakak?  Baeek...  Tapi mentara appointment tu tolonglah jangan ada anak-anak aku yang kaco daun...

Taken off the web.  Thanks [HERE]
...Sebab nanti Mak bukan Emak lagi...
Bagi mereka-mereka yang tatau,
inilah Mother of Ultra.  Tengs.

Dah okei lah.  Aku nak pi carik makan.  Yang engkorang ni pun, pi la carik keja nak buat ye. 

Semoga kita semua berjuang untuk mencapai kejayaan.  [Angguk angguk macam perempuan Jepun yang kena tangkap oleh monster dainesor sebelum Ultraman datang membuat bantuan kecemasan].
  
Taken off the web.  Thanks [HERE]
Jadik la...  Tak jumpa gambar perempuan Jepun yang kena
tangkap oleh monster dainesor sebelum Ultraman
datang membuat bantuan kecemasan tu,
maka aku letak je la gambar Ultraman bersorak reramai...
Gila ramai.  Cemana la Mak dia nak cam anak dia yang mana satu?
If terpisah, how?  But don't worry.
Taim ni Mak diorang tau diorang semua kat mana...   
Jam ni diorang semua tengah lepak kat kedai Mamak. 
Ye lah. 
Diorang pun nak join tengok World Cup jugak.

Ini, secara tidak langsung telah mengingatkan aku kepada Bapak Gegula's blog pasal World Cup yang aku baca pagi tadi, penuh ngan pawaka.  Aku rasa kalau bladder aku penuh jam tu...  Mesti kakak cleaner Indon tu bengang ngan aku.  Ye lah.  Engkorang pun pasti tau tragedi yang boleh berlaku.  Tak percaya?  Gi la baca.

Haha.  Aku yang mencoba...


No comments:

Ni Je Yang Ada

Watikah hari ini adalah... Lama nak matey tak update.  Tak tau apa nak update.  Ada ke orang baca blog ni?   Dah takde dah gambar-gambar beb...